Nos, először is B.u.é.k mindenkinek! Itt egy új év, új poszt, hamár az elmúlt időben kicsit hanyagoltam a blogot...
Sok minden tervben van miket kéne még pubklikálni, de ritkán szánom magam rá, hogy tartalmat alkossak. Aki kicsit is vette a fáradtságot, és kicsikét kutakodott a kocsi iránt, az biztos belefutott pár netes cikkbe a 607-el kapcsolatban. Az autonavigátorban megjelent közel 8 éve egy cikk, melyben azt firtatta, hogy mivel is jár egy akkortájt 7-8 éves francia limuzin fenntartása. Rámutatott a motorizációkra, javaslatokat tett, terítékre tette, hogy mivel állhatunk szemben ekkora életkorban, futásteljesítményben. Elhangzott pro és kontra, de ténylegesen azóta eltelt pár év. Vajon ez mennyire mélyítette el az autó gyengeségeit, és mennyiben igazolta azokat a dolgokat, amik miatt még érdemes belevágni egy mára kissé megpocakosodott sárközi limuzinba? (A cikk itt olvasható)
2019 van, idén Októberben 4 éves kapcsolatot borítékolhatok magamnak az autó kapcsán. A cikkben emlegetett árakhoz képest az autó mostanra a béke segge alatt van, hogy finoman szóljak. Tényleg az utolsó évjáratok azok, aminek megkérhetik az árát, feltéve ha van aki egyáltalán 607-est akar venni ennyiért. A magyar ember gondolkodása azt diktálja elsőkörben, hogy miért vágna bele egy olyan (relatív) drágán kínált autóba, amit már megkaphat 6 és 7 ezer ftért és cserébe egész korrekt állapotot is kap. Természetesen nem gondozás mentes...mert egyiksem az. Nincs olyan, hogy beleülsz , aztán mész.
Elsősorban nagyon sokat számít az, hogy az ember honnan vásárol, mit hol tud beszerezni. Saját esetemben törekedtem az újra, vagy az utángyártotta. 3 év aktív futás alattam, cirka 40.000 beletett km, és nem spróloltam semmit! Nem második autó, nem hétvége autó, nem bevásárló autóként használtam. Rendszeres napi használat áldozata lett az autó, ami amortizációkkal jár.
Túlvagyunk lassan:
- 7 Olaj és olajszűrő cserén , 10.000 kmként [Az alapján, amit a periódus számláló mutat, mely nem arányosan számol a megtett km-el, hanem figyelembe veszi az állóhelyzetben való alapjáratot, hisz ekkor is kenést kell , hogy biztosítson az autónak az olaj, ekkor is használódik.]. Minden második olajcsere alkalmával , minden más szűrőből is újat kapott.
- 3x Akkumulátor csere, (2 hátsó, 1 első)
- 2x első fékgarnitúra csere, és fékfolyadék csere (tárcsa és betét)
- 1x Vezérlés csere
- 1x Termosztát csere
- 1x Trafósor csere
- 3x 4db Gyertya csere
- Relék és ellenállások a hűtő ventilátor miatt
- Stabilizátor pálcák elől,hátul. Gömbfejek, kormányösszekötők, egy gumiharang. Futómű állítás.
- Mototartógumibakok.
- Belsőtér szellőztetést működtető ellenállás.
Ezek amik úgy érzem kötelezők voltak, és nem szabad spórolni rajta. További kiadások; gumik, felnik, homokszórás, fóliázás, fényezés stb. Nem mondom, hogy a legtöbb törvényszerű volt, olykor rávitt a "próba szerencse" szlogen, de hál isten tényleg csak párszor. Rálett locsolva pár deák ferenc, viszont hozzáteszem sok minden a saját nyugalmamat, igényemet szolgálja ki, és nem azért mert szükség van rá. Az alapfentartása nem sok szerintem, de vannak zsebbe nyúlós dolgai, továbbá, ha tényleg karban akarod tartani, akkor 2-3 havonta mindig lesz valami kiadás. De cserébe nem nagy összegek. De megéri mindig ilyen állapotban látni az autót.