Visszatérő, olykor állandó kérdés szokott lenni a fogyasztás kérdése. Mindenkit ez érdekel elsősorban, de megmondom őszintén, engem ez érdekelt utoljára valamiért. Jó, én elvakult szerelemből vettem ezt az autót, de annyit biztosan tudtam, nem kell MOL kutat kötni utána. Viszont ne legyenek illúzióink, azért a HDI fogyasztási értékeket nem képes hozni. De lássuk miről is van szó. Első körben én mindig azt mondom, hogy amelyik lovat nem ütik, az nem szomjas. Ha gyárilag évről, többet ír elő, valszeg, jobban is megy. Viszont a fogyasztás határa, a csillagos ég, lábfüggő ez az egész, ugyan akkor van egy általános adat, amit mindenki szeret látni nyugtatásképpen, hogy minden OK az autóval. Nézzük a gyári adatokat, szigorúan a brosúra kézikönyvéből; (fontos megjegyezni, hogy évenként változhatnak az értékek, nyilván nem kezdettől fogva ugyan azt gyártották le minden évben, de ezek eléggé elenyésző adatok)
2002.01.01 - 2002.06.30. közötti tartományban lévő 607-esek;
Motor |
Városi forgalomban (liter/100 km) |
Országúti forgalomban (liter/100 km) |
Vegyes forgalomban (liter/100 km) |
|
2,2 literes 16 szelepes |
Mechanikus (9D3FZB) | 12,7 | 7,2 | 9,2 |
2,2 literes 16 szelepes |
Automata (9D3FZE) | 13,4 | 7,1 | 9,4 |
2002.07.01 - 2002.12.31. közötti tartományban lévő 607-esek;
Motor | Városi forgalomban (liter/100 km) | Országúti forgalomban (liter/100 km) |
Vegyes forgalomban (liter/100 km) |
|
2,2 literes 16 szelepes |
Mechanikus (9D3FZB) | 12,7 | 7,2 | 9,2 |
2,2 literes 16 szelepes |
Automata (9D3FZE) | 13,8 | 7,2 | 9,6 |
2003.01.01 - 2003.05.31. közötti tartományban lévő 607-esek;
Motor | Városi forgalomban (liter/100 km) | Országúti forgalomban (liter/100 km) |
Vegyes forgalomban (liter/100 km) |
|
2,2 literes 16 szelepes |
Mechanikus (9D3FZB) | 12,7 | 7,2 | 9,2 |
2,2 literes 16 szelepes |
Automata (9D3FZE) | 13,8 | 7,2 | 9,6 |
2003.06.01 - 2003.12.31. közötti tartományban lévő 607-esek;
Motor | Városi forgalomban (liter/100 km) | Országúti forgalomban (liter/100 km) |
Vegyes forgalomban (liter/100 km) |
|
2,2 literes 16 szelepes |
Mechanikus (9D3FZB) | 12,7 | 7,2 | 9,2 |
2,2 literes |
Automata (9D3FZE) | 13,8 | 7,2 | 9,6 |
2004.01.01 - 2004.09.30. közötti tartományban lévő 607-esek;
Motor | Városi forgalomban (liter/100 km) | Országúti forgalomban (liter/100 km) |
Vegyes forgalomban (liter/100 km) |
|
2,2 literes 16 szelepes |
Mechanikus (9D3FZB) | 12,7 | 7,2 | 9,2 |
2,2 literes 16 szelepes |
Automata (9D3FZE) | 13,8 | 7,2 | 9,6 |
2004.10.01 - 2005.09.30. közötti tartományban lévő 607-esek;
Motor | Városi forgalomban (liter/100 km) | Országúti forgalomban (liter/100 km) |
Vegyes forgalomban (liter/100 km) |
|
2,2 literes 16 szelepes |
Mechanikus |
12,7 | 7,2 | 9,2 |
2,2 literes 16 szelepes |
Automata (3FZF/D 3FZF/IF) |
13,8 | 7,2 | 9,6 |
2005.10.01 - 2006.03.31. közötti tartományban lévő 607-esek;
Motor | Városi forgalomban (liter/100 km) | Országúti forgalomban (liter/100 km) |
Vegyes forgalomban (liter/100 km) |
|
2,2 literes 16 szelepes |
Mechanikus (3FYH) | 13,0 | 7,0 | 9,2 |
2006.04.01 - 2006.09.30. közötti tartományban lévő 607-esek;
Motor | Városi forgalomban (liter/100 km) | Országúti forgalomban (liter/100 km) |
Vegyes forgalomban (liter/100 km) |
|
2,2 literes 16 szelepes |
Mechanikus (3FYH) | 13,0 | 7,0 | 9,2 |
2006.10.01 - 2007.11.30. közötti tartományban lévő 607-esek;
Motor | Városi forgalomban (liter/100 km) | Országúti forgalomban (liter/100 km) |
Vegyes forgalomban (liter/100 km) |
|
2,2 literes 16 szelepes |
Mechanikus (3FYH) | 13,0 | 7,0 | 9,2 |
És itt a vége. Jól látható, hogy a PSA-nál, kb 2008-ig volt igény a 2,2 literes benzines motorokra. És a gyártási szakaszának utóbbi éveiben is inkább már csak a kézi váltóst értékesítették, azonban az már a 6 gangos volt, ezért más a motorkódja is. Az én fogyasztásom, 10,5 körül szokott lenni, átlgaban, mind város, pálya, országút. Najó, inkább város. Országúton ritkán járok, inkább pályázni szeretek, ha messzire kell menni. Viszont pályán többet fogyaszt azt vettem észre. Úgy értem, ezek a fentebbi értékek egy állandó sebességhez vannak igazítva, viszont ahhoz, hogy ezeket az értékeket tudja teljesíteni, gondolom egy állandó pálya barát sebességre van szükség, de szívemre teszem a kezem; én sose tudtam 150 alatt jönni vele pályán. 150 és 170 között vagyok, így a gyári értékeket sem tudja hozni, viszont mentségére szolgáljon az autónak, hogy városban jóval a becsült érték alatt teljesít.