Kissé régi történet ez, de mégis újként hat. Történt tavaly nyáron ugyanis, hogy körforgalom felé haladva, közeledve, egyszer csak leállt az autó. Körülményeket nézve, semmi nem történt, ami kihatással lett volna erre. Minden oké az autóval. Egyszer csinálta. Nem tulajdonítottam neki nagy ügyet, mivel az időmúlása, egyszeri fennálló problémaként jegyezte ezt a jelenséget. Utána nem is csinálta többször, így feledésbe merült. Egészen mostanáig…
… ismét eljátszotta ezt, többször. Muszáj voltam összefüggéseket keresni, és a diagnózis a következő; az már biztos, hogy kizárólag egy hidegindítást követően rá pár percre azonnal jött a baj. És a félelmetes az egészben, hogy ugyan azon az útszakaszon, nem sokkal, pár méterrel előbb történt meg a dolog, ahol tavaly is. De ez idén sajnos már nem az első. Egyre óvatosabb voltam egy-egy indítást követően, a melegebb napokon, mert minél többször csinálta, annál inkább próbáltam figyelni, mi megy végbe az autóban, és a következő a diagnózis;
- Hidegen, kuplungozva, klímával. De ezt úgy kell elképzelni, - mivel bejöttek a forró nyári napok -, az utastér olyan fülledt, hogy a klímának erősen kell teljesítenie, hogy visszahűtse a kabint. És valószínűsítem, hogy olyan terhelést kap tőle az autó, hogy a fordulatot nem képes tartani, egy rákövetkező kuplungozás során, ezért inkább le is áll. Újabban azt is észre vettem (épp ma történt megint az eset), hogy ahogy kanyarodnék, vagy ha álló helyzetben forgattam a kormányt, akkor kicsit himbálódzik a fordulat. Ez is vajon, mennyire normális, és mitől lehet? Hibakód nincs, gépre, diagra tettük az autó optimális mértéket mutatott, és mivel a fentebb írtakkor SEM MINDIG jelentkezik, ezért nem lehet azt mondani, hogy a hiba állandó. Ja, újraindítás után az autó azonnal indult, és utána már nem csinálta ezt.
Egy hidegindítást követően, csináltam, hogy gázfröccsöt adtam neki üresben, majd felpörgött a motor, ahogy kell, de a fordulatszám amint esik vissza, láthatóan, hogy nem az alap 800-as fordulaton áll meg, hanem sokkal lejjebb kerül, és onnan tornázik vissza. Szinte már bedadog a kocsi szekrény. Ez sem normális túlzottan.
A Ford Focusnál, generátor hiba okozta ezt, amelyet itt találtam. Illetve volt egy érdekes komment, ezt ki is emelem belőle;
Az egyik, hogy generátor hiba szériahiba volt, ha nem kapott az autó visszahívó levelet akkor az gáz, esetleg egy sw frissítés megoldás jelenthet. A hiba oka, hogy alacsony fordulatszámon, a szervó leterheli a rendszert hírtelen.
Fentebb írtam, hogy a kormánykerék mozgatásával, arra úgy szint felfigyeltem, hogy akkor is hajlamos kicsit leesni a fordulat. Ezt hozzáadva, a klímához , ez már elég lenne ahhoz, hogy kiüsse az autót? De szavak helyett bveszéljenek inkább ezek a videók;
A fenti videón jól látható, hogy 0:44-ig klímázott állapotban, eléggé lustán viselkedik az alapjárat, hidegen. Majd kikapcsolva, már jobban teszi a dolgát, de továbbra sem az igazi.
Ez útközben történik, picikét melegebb állapotban, de érezhetően, hogy még mindig lustán teszi a dolgát, és a fordulat, egy kuplungozás közepette, nem áll meg 800-nál, hanem még lejjebb zuhan, olyan 5-600-as értékre, és onnan mászik vissza ismét.
Ezeket a dolgokat, melegen abszolút nem csinálja, minden rendesen működik benne. Kízárólag, hidegen, klímával, kuplungoláskor. Sok a kérdés még, és sajnos (?) a hiba sem állandó , de amikor végbe megy a motor leállás, akkor ez a 3 fentebb írt dolog szerepet játszik a dologban.